El Conseyo Ciudadano de Podemos Asturias fai un chamamento á participación na manifestación que vei ter llugar este sábado, 21 d’abril en defensa del oficialidá del asturiano y del gallego-asturiano. Esta movilización organizada pola Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y apoyada por un feixe dórganizacióis y colectivos de todo caltre, nun ten outro oxetivo que pidir el reconocemento dos deretos llingüísticos que muitas asturianas y asturianos tratan d’exercer na súa vida diaria, en condicióis muitas veces difíciles pol inesistencia d’un marco político y xurídico que lo favoreza y lo llexitime.

Asturias lleva décadas esperando ese reconocemento qu’enterre a discriminación y el anomalía que supón que síamos ún dos últimos territorios del Estao unde a llingua propia nun ten status de llingua oficial. Negar os deretos civiles nun é daqué al xeito d’úa sociedá democrática y, nese sentío dende Podemos Asturias defendimos, defendemos y imos siguir defendendo a llibertá qu’asiste a toda persona d’esta terra pa usar a llingua que quira en cualquer ámbito, público ou privao, da súa vida. Tristemente, anguano en Asturias hai úa parte mui importante da ciudadanía que nun pode exercer ese dereto, que nun pode disfrutar d’esa llibertá. Tamos xugándonos el modelo de sociedá que necesitamos y devecemos pa feryes frente a os novos tempos, y el noso modelo naz da pluralidá y del respeto, tamén nel campo llingüístico.

Este sábado imos ter el oportunidá de reivindicar de novas, coa llexitimidá y el compromiso que supón salir á calle d’emparzao, el cumprimento d’un dereto pal conxunto da sociedá, el reconocemento de qu’el asturiano y el gallego-asturiano sían llinguas oficiales xunto al castiyano. El oficialidá, úa reivindicación que nosoutras y nosoutros xa llevábamos nel programa col que nos presentamos ás eleccióis de 2015, é nin más nin menos qu’úa custión de justicia y un reconocemento del hestoria y da cultura d’Asturias, na qu’a llingua ten úa presencia de miles d’anos.

Por todo esto, Podemos Asturias ha tar presente, d’un xeito activo y participativo, na manifestación qu’ha salir ás doce del mediodía del Estación del Norte d’Uviedo. Femos un chamamento a toda a xente pa llograr qu’esta movilización sía úa movilización histórica y determinante.